Handelsbetingelser

Handelsbetingelserne danner grundlag for købsaftalen, og du skal godkende dem, for at kunne foretage et køb hos RenOlie.dk. Betingelserne er udarbejdet efter almindelig danske standard, men vi opfordrer alligevel til, at du lige løber dem igennem før køb.

Generelle oplysninger

RenOlie
CVR: 36450061
Læsøvej 17, 7400 Herning
Email: info@renolie.dk
Tlf.: 31141412

Betaling

Hos RenOlie kan du betale med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard og MobilePay samt Google Pay og Apple Pay.

Vi opkræver ikke kortgebyrer, og betaling hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Ved køb for minimum 300 kr er der desuden mulighed for at dele betalingen op i rater via Anyday - helt uden renter og gebyrer! Den første rate trækkes med det samme, når ordren ekspederes - de øvrige rater trækkes månedsvis den sidste hverdag i hver måned. Yderligere detaljer og vilkår for brug af Anyday kan findes her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper

Ved meget små ordrer tillægges et bagatel-gebyr til dækning af emballage og håndtering. Gebyret vil fremgå af indkøbskurven.

Fragt

Ordrer leveres med PostNord til døren eller til pakkeshop/pakkeboks. Vi tilstræber afsendelse af din ordre inden for 1-2 hverdage efter bestilling. Hvis der skulle opstå restordre pga. forsinkede leverancer fra leverandører eller andre lagerrelaterede problemer, forsøger vi at finde en god løsning.

Under særlige omstændigheder kan ekspeditionstiden dog være lidt længere. Det kan f.eks. være i forbindelse med afvikling af ekstra store ordremængder efter ferier og sammenhængende helligdage eller force majeure, der ligger uden for vores kontrol.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Beskeden kan sendes via mail til info@renolie.dk.

Du kan IKKE fortryde købet ved at nægte at modtage/afhente varen. Bemærk, at uafhentede eller afviste pakker stadig resulterer i retur-fragtomkostninger, som du skal betale. Bemærk også, at uafhentede og afviste pakker prioriteres meget lavt hos transportørerne, og at tiden for en returnering kan være markant længere end almindelige forsendelser.

Delvis fortrydelse: Hvis du kun ønsker at fortryde en del af dit køb, er dette også en mulighed. I dette tilfælde er det dog alene varens pris, der kan refunderes. Leveringsomkostninger refunderes ikke, da de dækker den del af købet, som du vælger at beholde.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Vi modtager kun returpakker, som sendes direkte til os. Du skal kunne dokumentere, at returpakken er nået frem, så benyt en leverandør, der kræver kvittering for pakkeleveringen.

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes, at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Det gælder også, hvis varen tager skade i forbindelse med returneringen.

Beløbet du kan få tilbage, afhænger af varens handelsmæssige værdi, Ødelagt originalemballage vil f.eks. forringe salgsværdien betydeligt.

Hvis varen returneres i ikke-salgbar stand, kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Sidstnævnte gør sig f.eks. gældende ved brud af plombering på en emballage. Eksempelvis medfører anbrud på en flaske med olie, at den ikke længere anses for salgbar. 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. Eventuelle håndteringsgebyrer er ikke en del af varens pris, og refunderes ikke.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger.

Vi tilbagefører så vidt muligt pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet. Vi kan dog tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den. Refusionen vil blive foretaget snarest muligt og senest efter 14 dage.

Varen sendes til:

RenOlie
Læsøvej 17
7400 Herning

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, kan vi vælge at tilbyde enten reparation, ombytning, refusion eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage til vurdering i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Hvis reklamationen ikke er berettiget, refunderes fragtomkostninger ikke. Desuden kan du faktureres for medgået tid til eftersyn af varen samt for omkostninger til fremsendelse af varen på ny.

Reklamation og defekt vare sendes til:

RenOlie
Læsøvej 17
7400 Herning

Vi modtager kun pakker, der sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

Vi anbefaler, at du fremsender varen som pakke med sporing og krav om modtagerkvittering, således at du kan dokumentere, at varen er nået frem til os. Ansvaret for varen overgår først til os i det øjeblik vi modtager og kvitterer for den. 

Spar99-produkter

I nogle tilfælde tilbyder vi særlige Spar99-tilbud. For disse varer gælder særlige betingelser - læs betingelserne her

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os: Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  
 
Personoplysningerne registreres hos RenOlie, og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med fragtselskaber, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.

Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@renolie.dk. 

Forbehold

RenOlie tager forbehold for tastefejl i priser og beskrivelser.

Produktbilleder er kun til illustrative formål. Det er selve varebeskrivelsen, der er den gældende beskrivelse af en given vare. Det tilstræbes, at produktbilleder gengiver varen bedst muligt, men der kan være mindre afvigelser.

Bemærk, at farver ikke altid vises ens på forskellige skærme og medier. Du skal derfor være forberedt på, at den reelle farve på et produkt i nogle tilfælde kan afvige fra den farve, der opfattes ud fra produktbilledet.

Alle informationer på websitet RenOlie.dk er retvisende efter bedste evne, men RenOlie påtager sig intet ansvar. Det gælder også for vejledninger, opskrifter og råd, der kan findes på websitet eller er indhentet fra RenOlie.dk på anden vis.

Ingen af de produkter, der sælges fra RenOlie.dk, er beregnet til indtagelse - de er kun til udvortes brug.

Naturprodukter bør ikke træde i stedet medicinsk behandling, men kan ofte bruges som supplement. Følg altid eventuelle anvisninger fra din læge, og spørg lægen til råds, hvis du er i tvivl om, hvorvidt et naturprodukt er velegnet som supplement i din situation.    

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på info@renolie.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 3/2-2024